Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966

Københavns Kul & Koks Kompagni
(Retur til oversigt)
Hjemsted København S. Senere K.K.K.K. Olie A/S. 1951 til De Forenede Benzinimportører A/S.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZE 503901Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt beholder fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, fra 1943 Esbjerg nye Havn. Solgt 1951 til De Forenede Benzinimportører ZE 503724.
ZE 503902Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt beholder fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, fra 1943 Herning. Solgt 1945 til Nordisk Tanklager ZE 503722.
ZE 503903Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt beholder fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Esbjerg nye Havn. Solgt 1945 til Nordisk Tanklager ZE 503723.
ZE 503904
Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 11,6 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502880.
ZE 503905Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502881.
ZE 503906Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502882.
ZE 503907Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502883.
ZE 503908Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502884.
ZE 503909Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502885.
ZE 503910Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502886.
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen