Dansk Ammoniakfabrik
(Retur til oversigt)
Hjemsted Nyborg. Se også Dansk Ammoniakfabrik før 1966 og Dansk Ammoniakfabrik efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
070 2 008Scandia19718,94 m.5 m.Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres: Ammoniakvand. Omlitreret 1980 til 720 4 008.
070 2 009Scandia19609,06 m.5 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504009. Tankvogn. 80 km/t. 18.000 liter. Tara 11,95 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres: Ammoniakvand. Omlitreret 1980 til 700 2 009.
070 2 010Scandia19658,94 m.5 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504010. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres: Ammoniakvand. Omlitreret 1980 til 720 4 010.
070 2 011Scandia19609,06 m.5 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504011. Tankvogn. 80 km/t. 18.000 liter. Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres: Ammoniakvand. Omlitreret 1980 til 700 2 011.
070 2 012Scandia19468,93 m.5 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504012. Tankvogn. 80 km/t. 17.900 liter. Tara 16,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres: Ammoniakvand. Omlitreret 1980 til 700 2 012.
070 2 013Scandia19468,93 m.5 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504013. Tankvogn. 80 km/t. 18.000 liter. Tara 16,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres: Ammoniakvand. Benzinmotor. Omlitreret 1980 til 700 2 013.
070 2 014Scandia19499,4 m.5 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504014. Tankvogn. 80 km/t. 19.850 liter. Tara 16,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres: Ammoniakvand. Omlitreret 1980 til 700 2 014.
DSB MH 376

Jernbanebøger

Jernbanehistorisk årbog ´11
Jernbanehistorisk årbog ´11
Pris 166,- kr.
 Læs mere 
DB Cargo
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Dansk Ammoniakfabrik






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen