Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2021

Grundlagt 1902 som The Texas Company. Købte i 1920 Det Danske Kulkompagni A/S, De Forenede Kulimportører A/S og Københavns Brændselskompagni A/S. Se også Texaco før 1980. Fra 1984 DFO

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 1 801
Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 801. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 801.
700 1 802Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 802. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 802.
700 1 803Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 803. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 803.
700 1 804Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 804. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 804.
700 1 805
Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 805. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 805.
700 1 807
Scandia19448,46 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 807. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 807.
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen