DSB Maskintjenesten
(Retur til oversigt)
Se også DSB Maskintjenesten før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
905 5 600Scandia19479,02 m.5 m.Omlitreret 1984 fra 078 9 600. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1987 til DSB Tjenestevogn 949 0 550.
905 5 601Scandia19479,02 m.5 m.Omlitreret 1984 fra 078 9 601. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,5 m³. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1986 til DSB Tjenestevogn 949 0 551.
905 5 602Scandia19439,02 m.5 m.Omlitreret 1984 fra 078 9 602. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Hensat 1987. Tanke monteret 1990 på DSB Tjenestevogn 949 0 560.
905 5 603Scandia19479,02 m.5 m.Omlitreret 1984 fra 078 9 603. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,5 m³. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1986 til DSB Tjenestevogn 949 0 553.
905 5 604Scandia19489,02 m.5 m.Omlitreret 1984 fra 078 9 604. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,5 m³. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1986 til DSB Tjenestevogn 949 0 554.
905 5 605Scandia19479,02 m.5 m.Omlitreret 1984 fra 078 9 605. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,5 m³. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Hensat 1987. Tanke monteret 1990 på DSB Tjenestevogn 949 0 561.
Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB Maskintjenesten






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen