Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2023

Sydjydsk Kartoffelsektion
(Retur til oversigt)
Brørup. Se også Sydjydsk Kartoffelsektion før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
805 3 100Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 100. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987.
805 3 101Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 101. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987.
805 3 102Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 102. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987.
805 3 103Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 103. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987.
805 3 104Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 104. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987.
DSB A 153
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak