Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

Renovadan System Transport A/S
(Retur til oversigt)
København.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
720 2 801Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1985 fra Shell 700 0 871. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1988.
720 2 802Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1985 fra Shell 720 2 872. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1988.
700 0 803Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1985 fra Shell 700 0 877. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1988.
720 2 804Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Købt 1986 fra Shell 720 2 843. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1986/88.
720 2 805Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Købt 1986 fra Shell 720 2 848. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1988.
720 2 806Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Købt 1986 fra Shell 720 2 849. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1988.
720 2 807Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Købt 1986 fra Shell 720 2 841. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1988.
720 2 808Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Købt 1987 fra Shell 720 2 842. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brugte smøreolier. Udrangeret 1988.
Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere
DSB MZ 1418

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak