Banestyrelsen
(Retur til oversigt)
Fra 2004 Banedanmark.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
442 6 000
196513,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². Hensat (2015).
442 6 001
196513,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². Hensat (2015).
442 6 002196513,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². Hensat (2015).
442 6 003
13,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². Udrangeret før 2015.
442 6 004
196513,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². Hensat (2015).
442 6 005
196513,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². Udlejet 2014-15.
442 6 006
196513,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². Udlejet 2014-15.
442 6 007196413,96 m.8 m.Købt 2003. Litreret Lgs-x. Fladvogn til transport af mandskabscontainer. Tara 12,5 tons. Bundflade 34,6 m². I drift 2007. Hensat (2015).
Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Banestyrelsen






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen