Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

Grundlagt 1902 som The Texas Company. Købte i 1920 Det Danske Kulkompagni A/S, De Forenede Kulimportører A/S og Københavns Brændselskompagni A/S. Se også Texaco før 1980. Fra 1984 DFO

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 1 801
Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 801. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 801.
700 1 802Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 802. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 802.
700 1 803Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 803. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 803.
700 1 804Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 804. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1984 til DFO 700 1 804.
700 1 805
Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 805. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 805.
700 1 807
Scandia19448,46 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 807. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 807.
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak