Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Spisevogn. 29+12 pladser, køkken. Elektrisk belysning. Dynamo og batteri. Varmtvandskedel og varmeledning. Trykluft- og skruebremse. Nødbremsegreb. Bogietapafstand 16 m. Tara 52,2 tons. Leveret som model WP uden køkken. Omb. 1938 i Budapest til model WR. Anvendt København - Gedser 1938-39. Hensat under anden verdenskrig på Østerport, i Fredensborg og i Klampenborg. Fra 1951 A+B styreledninger for brug i Englænderen. RIC varmehaner og koblinger monteret 1952 på Cvk Kh. Fra 1954 anvendt i Nordpilen om sommeren og sluttelig i Nord Express (1961).




Ingeniøren
Nyt IC5-tog bliver forsinket: Leveres først i 2025
Kæmpe toglinje åbner i London: Skal fragte 200 millioner passagerer om året
Udskudt i to år: Ingen har budt på renovering af nedslidt pendlerstrækning
DEBAT Hvorfor kan man ikke bare skifte elbilernes batterier?
Så har M/S Berlin fået rotorsejl: Ingeniøren var med, mens det skete
