Angående Argentina II, Buenos Aires - Los Marineros del C (Generelt)

af Hans T. Møller @, Risskov, søndag 06. september, 2015, 17:10 (1499 dage siden) @ Hans T. Møller

Metersporsnetter i Argentina strækker sig først og fremmest fra Buenos Aires mod nordvest, men der findes også et par strækninger med retning mod vest-sydvest. Deres har deres egen lille endestation syd for centrum, og den hedder simpelt hen ”Buenos Aires”!

Da strækningerne er metersporede, indgik de i ”Ferrocarril Nacional General Belgrano” fra 1948, men da jeg besøgte banen, blev den drevet af en selvstændig operatør ved navn ”Linea Belgrano Sur”, forkortet LBS.

Der er tale om en gaffellinie med endestationer i Gonzales Catán og i Los Marineros del Crucero General Belgrano. I begge tilfælde er strækningen blevet afkortet, men jeg har ikke undersøgt, hvor den oprindeligt endte.

Igen er der tale om en ret intensiv nærtrafik: 43 tog i døgnet til Gonzales Gatán og 24 til Los Marineros. Jeg var en tur ude til sidstnævnte station.

[image]

Tog under indkørsel til Buenos Aires - altså stationen

[image]

Endestationen ”Los Marineros del Crucero General Belgrano”. Lokomotivet er løbet om.

[image]

Endnu et skud fra stationen Buenos Aires

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen