Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endelig: Samlingslisten fra Danmarks Jernbanemuse (Generelt)

af Langelandsbanen, 13/11 2016, 18:22 (2693 dage siden) @ Coenen-Bache

Nu syntes jeg at der er forskel på at lade materiel stå overladt til vind og vejr og at opbevare det på magasin som i marslev hallen.

Nationalmuseet har også en meget større samling end den du ser på museet, da det ikke er praktisk muligt at udstille det hele, men alligevel har man en enorm mængde genstande som man syntes har en historisk værdi og derfor bør bevares.

Det er netop sådan som jeg ser eksempelvis Marslev hallen, et magasin til de genstande der har en så høj historisk værdi at man ikke syntes at gasøksen bør komme på tale. (Uden vi skal til at debattere N-tenderen)

Ved at opbevare materiel på denne måde, giver man også foreningerne muligheden for at i fremtiden at kunne udvide materielparken, eller bytte materiel ud for at kører med noget nyt.

Der er enheder jeg kan se fornuft i at lade dø den stille død, eksempelvis E maskinen, som der er flere bevaret af og som nok gør sig bedre som reservedels donor.

Derimod syntes jeg det er mere trist med enheder såsom MH 203 og F 428 som er enere.

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak