Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endelig: Samlingslisten fra Danmarks Jernbanemuse (Generelt)

af martin, 15/11 2016, 10:57 (2718 dage siden) @ Erling Larsen

Hej Erling
Tak for dit svar jeg syntes ellers jeg læste det igennem flere gange inde jeg lagde det op men jeg må ikke have udtrykt helt klart alligevel.
Nej jeg syntes bestemt ikke det lyder fjollet.
Hvis vi basalt set er enige om at der stadig i museums regi vil være en eller to vogne til et 1 generations S tog og at der stadig vil være en personvogn fra Bn vogns klassen (816)
Vogntypen skal jo bare udstilles i en lukket hal måske ad åre uden sporforbindelse.
Vogntypen ER jo bevaret ikke i alle varianter men det er vel for h------ også lige meget bare der er en bevaret, AN vognen er jo ikke skrottet endnu og det kunne jo være (jeg ved det ikke) at fks My veteran tog ville byde ind på den så ville den komme ud og køre hvilket den med den fremtidige struktur for JBM aldrig ville.
Omkring S toget kan vi godt blive enige om at hvis det nogen sinde skulle ud og køre igen ville det være komplet tåbeligt at smide mellem vogn ud.
MEN nu vil man ikke ud og køre med de,t kun vise 1/4 del af Danmarks befolkning at sådan så det tog ud da jeres mormor og morfar kørte på arbejde inden de selv fik råd til en scooter.
Så jeg syntes faktisk JBM er kommet frem til et ganske hæderligt resultat set i lyset af de ikke vil køre med materiellet og de fremadrettet ønsker nye chefer for museet heller ikke kan gøre det.
Jeg tror også vi i Danmark skal vende os til tanken om at hvis der fremover skal køres store tog så bliver det et samarbejde mellem forskellige baner og det er vel også okay da alle ikke kan gemme alt og holde det vedlige


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak