Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Retsskrivning og -stavning

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 10/3 2011, 05:14 (4768 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg selv har efterhånden lært at afkode mange af dem. :), ;), :(, :o, :))osv.osv. men bruger dem dog aldrig selv. Mange, især unge mennesker, har ikke meget begreb om eller forstår humor på samme måde som os gamle rotter, men skal have at vide, hvis de skal grine eller græde!!


Smilies kan sagtens bruges fornuftigt; når jeg skriver: "Du er en klovn ;-) ", så satser jeg på, at modtageren pga. smileyen læser, at det er ironisk. Det havde været en lidt mere alvorlig sætning uden smiley.

... og så burde den debat være slut!!


Ja, den har været slut i 3 måneder lige indtil du startede tråden op igen. :-)

---

Undskyld Tommy, --men nu blev debatten taget op igen.

Derfor vil jeg da gerne anmode flere debattører at lade være med at bruge f. eks. mange interne DSB-forkortelser. Eet er, at de selv kender dem, men hvad med alle de andre læsere, der måske ikke er eller var ansat i "firmaet". Brugen af disse forkortelser er et sted, hvor forståelsen virkelig kan gå tabt, når man ikke kender f. eks. de mange stationsforkortelser, som andre bryster sig med.

Det tager tre-fire sekunder, at skrive ordet fuldt ud, men det kan tage andre læsere meget lang tid at finde ud af forkortelsen, og nogle taber måske tråden helt.

Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak