Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Komfort i IC3 (Generelt)

af caprani ⌂, København, 15/2 2017, 16:27 (2626 dage siden) @ Bent Olsen

Hvad er det som gør at X2000 er dit favorittog? ;-)

Sporgangen og hastigheden som jeg vurderer det. Konceptet med maskinenheden i den ene ende minder mig lidt om MA togene fra min ungdom, og stilheden regner jeg som et stort plus. Krængeteknologien gør farten ekstremt komfortabel, men er en ulempe når man skal bevæge sig rundt. Sæderne passer mig ydermere godt, men det gør de såmænd også i vores hjemlige DD-vogne, selvom jeg ser mange andre brokke sig :-D
Derudover er enhver form for servering ombord naturligvis noget man må savne stærkt på hjemlige skinner, men det har man så også i X-2000.
En tur op til Stockholm gennem forårsSverige, med Leonard Bernstein i hovedtelefonerne - så bliver det for mig ikke meget bedre :-)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak