Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB litra T" (+ 1 foto)

af Steff, 15/10 2010, 06:03 (4941 dage siden) @ OJK37
redigeret af Tommy Nilsson, 10/3 2016, 17:17

Hej Ole!

Prøv engang at se på EVP´s billede og sammenlign med det omtalte fra Skanderborg. Der kan du tydeligt se (Skanderborg billedet) at røgkammerdøren er ”flad” hvor vriderne går ind og holder røgkammerdøren på plads (for at undgå unødigt og forkert træk i røgkammeret) og først derefter bliver konisk mod centrum hvor du har håndhjulet. På EVP´s billede fra Gb er røgkammerdøren helt konisk fra hvor den ligger an mod røgkammeret.
Jeg synes også at det er mærkeligt at skifte røgkammerdøren ud, men mon ikke det hænger sammen med, at det jo unødigt var noget lettere at komme til røgkammeret med kun et håndhjulslukke og da maskinen er oliefyret, er der jo ikke noget røgkammersmuld der kan bryde i brand.
Med hensyn til den er oliefyret er det nævnt tidligere, da der var tale om revisionsdatoer vedr. litra T, se dette link.
DSB_Litra_T.doc

Mvh

Steff

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak