Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

hvem har lavet de danske signaler??? (Generelt)

af cslundsten, 12/9 2017, 22:26 (2390 dage siden) @ jaer

Vil det sige, at der kun var en kodning af sikkerhedsreglerne hosen i ækvationsprogrammet) Hvor er så sikkerheden for korrektheden?

Den med 2-af-2 (2 programmer der skal give samme resultat) havde jeg fået opfattelsen af var 2 uafhængige programmer udarbejdet af forskellige personer, hvor resultatet (output) så skal være det samme. Men et ækvationsprogrammet, der kompileres til 2, giver da ikke megen sikkerhed.

Det gør næppe nogen større forskel. Et eller andet sted i specifikationsprocessen går man jo nødvendigvis over til et enkeltstrenget system. Ellers ender man med 2 helt forskellige programmer. Og i praksis skal man faktisk meget langt ned i detaljerne for at få 2 programmer der kan "enes".

Programmeringsniveauet i Ebilock-anlæggene svarer til niveauet for relædiagrammer. Dog ofte en del mere speget, men til gengæld er det et standardprogram der ikke ændres fra anlæg til anlæg (ligesom relægrupperne heller ikke gerne modificeres).

Mvh
Carsten Lundsten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak