Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af Frank Poulsen, torsdag 30. november, 2017, 09:50 (597 dage siden) @ steenth

Ser man på passagertal på stationerne er de jo ikke enige om udviklingen, bare på de 5 år, så hvad kan vi bruge gæt til 2027 til? Ikke en rygende dyt... Alt for mange penge bruges på beregninger og gætværk. Sæt i værk med der virker fornuftigt grundlæggende. Så går det nok alt sammen, og vi sparer en masse konsulenter og djøffer... ;)


Man har hos DTU lavet et landstrafikmodel som udregner den slags. Når har en masse gode projekter, så skal man ide om, hvad har størst effekt, så man kun bruger de sparsomme midler på det, som giver mest værdi.

Og det er jo netop den model jeg anfægter. At man bruger en masse ressourcer på at lave de udregningsmodeller osv osv. Og så er der sparsomme midler til at udføre selve arbejdet :) Men det er bare mig der ser det sådan og nok ikke flertallet, det er jeg med på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Hectorrail
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen