Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af Scharfenberg, torsdag 30. november, 2017, 10:02 (739 dage siden) @ Frank Poulsen

Man har hos DTU lavet et landstrafikmodel som udregner den slags. Når har en masse gode projekter, så skal man ide om, hvad har størst effekt, så man kun bruger de sparsomme midler på det, som giver mest værdi.


Og det er jo netop den model jeg anfægter. At man bruger en masse ressourcer på at lave de udregningsmodeller osv osv. Og så er der sparsomme midler til at udføre selve arbejdet :) Men det er bare mig der ser det sådan og nok ikke flertallet, det er jeg med på.

Jeg tror heller ikke, at hverken DTU, Trafikstyrelsen eller andre siger, at landstrafikmodellen er eksakt videnskab. Men den er et vigtigt bud (kvalificeret skøn) på, hvor de sparsomme midler giver størst effekt. Det synes jeg er bedre end at man spilder penge på tvivlsomme projekter - alene fordi man ikke havde nogen anelse om de direkte og afledte effekter. Selv om man ikke er kæmpe fan af Djøf'ere og andre med lang uddannelse, kan man godt være tilhænger af fakta og sund fornuft ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen