Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/11 2017, 13:28 (2333 dage siden) @ Jens Hansen

Thomas, din bemærkning gjorde mig nysgerrig. Tænk sig en statslig enhed, som "tromler" det lokale. Men "desværre" har de statslige personaler garderet sig, idet der står; "Realisering kræver dog, at regionen, som forventet trafikkøber er indforstået".

men det er tankevækkende at forslaget til kørsel tilsyneladende giver;

Bedre lokal betjening
Højere frekvens
Bedre punktlighed
Billigere kollektiv trafik
Hurtigere tog til Aalborg


Kære Jens

Ja, der er skam også mange fordele. En af ulemperne er imidlertid, at Vendsyssel mister ALLE sine direkte forbindelser til/fra stationer syd for Aalborg ("alle skifter i Aalborg" - også de, der skal fra Frederikshavn til København, fra Hjørring til Odense, fra Brønderslev til Aarhus osv., osv.)

Men det kan jo være, at vendelboerne skal til at vænne sig til samme elendige betjening som store byer som Ringkøbing, Skjern, Varde, Tønder, Ribe, Svendborg, Aabenraa, Haderslev osv. osv. Hvis der ikke elektrificeres nord for Aalborg, er det svært at argumentere for direkte tog til/fra Vendsyssel.

OT: Personligt er jeg ligeglad. Når jeg bliver pensionist og skal på bevidstløse charterferier fra Aalborg Lufthavn til Mallorca, er jeg ligeglad med, om lufthavnstoget kører Københavns Lufthavn-Aalborg-Aalborg Lufthavn, Aarhus-Aalborg-Aalborg Lufthavn, Hobro-Aalborg-Aalborg Lufthavn eller Skørping-Aalborg-Aalborg Lufthavn.

Øl-ekspressen Aalborg-Skagen-Skagen Bryghus-Skagen-Aalborg røres der heller ikke ved. Den kommer blot til at udgå fra Aalborg i stedet for fra Skørping, og når man kommer hjem fra Skagen i opløftet stemning, risikerer man heller ikke at køre for langt:-D.

Bedste hilsner

Thomas


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak