Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/12 2017, 12:48 (2331 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja, der er skam også mange fordele. En af ulemperne er imidlertid, at Vendsyssel mister ALLE sine direkte forbindelser til/fra stationer syd for Aalborg ("alle skifter i Aalborg" - også de, der skal fra Frederikshavn til København, fra Hjørring til Odense, fra Brønderslev til Aarhus osv., osv.)

Jyder er bare for komfortable og dovne! Det må konklusonen være!
Hvis jeg skal fra Nordsjælland til Kastrup lufthavn skal jeg først med en bus til Helsinge. Der skifter jeg til Lokalbanen til Hillerød. Der skifter jeg til S-tog til Nørreport hvor jeg skifter til Metroen.
Movia har maget det således, at bussen er en R-bus der lander i Helsinge få minutter før toget ankommer. Lokaltoget lander i Hillerød få minutter før S-toget kører og Metroen kører hele tiden.
Jeg er hverken blevet invalideret, psykisk syg og har måske endda fået en smule gratis motion ved disse ekffektive skift.
Men nu tror jeg jeg vil starte en gruppe på Facebook med "Lokaltog til lufthavnen"! Med ½-times drift.
(Duk og væk!)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak