DSB færdig som operatør af S-togsdrift (Generelt)

af Dampfmeisteren ⌂ @, onsdag 13. december, 2017, 09:28 (370 dage siden) @ Scharfenberg


Mht. om der er nogle analyser om førerløse S-tog, lavede Transportministeriet en rapport tilbage i 2008 el. 2009, tror jeg. Kender ikke konklusionen/anbefalingen fra dengang andet end, at det med førerløs metrodrift indebærer, at alle tog bliver stoptog, da alle tog skal køre med samme standsningsmønster og dermed lige langt mellem hinanden på hele strækningen. Dermed farvel til hurtigtog på Køge Bugt banen og Nordbanen. Men jeg menes ikke at have set nyere analyser på området. Vildt hvis man bare beslutter det ud af den blå luft. Skal der perrondøre op på alle (78?) S-togstationer, er jeg godt nok spændt på at se, hvor gnidningsløst det kommer til at gå. Og om budgettet på 4,5 mia. kr. holder?

Rapporten hævder at der er frit valg mellem det nuværende driftsmønster med hurtigtog og standsende tog eller et system med udelukkende standsende tog. Det skulle være uden nævneværdige økonomiske konsekvenser.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
DB Cargo
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen