Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB færdig som operatør af S-togsdrift (Generelt)

af Dampfmeisteren ⌂, 13/12 2017, 09:28 (2298 dage siden) @ Scharfenberg


Mht. om der er nogle analyser om førerløse S-tog, lavede Transportministeriet en rapport tilbage i 2008 el. 2009, tror jeg. Kender ikke konklusionen/anbefalingen fra dengang andet end, at det med førerløs metrodrift indebærer, at alle tog bliver stoptog, da alle tog skal køre med samme standsningsmønster og dermed lige langt mellem hinanden på hele strækningen. Dermed farvel til hurtigtog på Køge Bugt banen og Nordbanen. Men jeg menes ikke at have set nyere analyser på området. Vildt hvis man bare beslutter det ud af den blå luft. Skal der perrondøre op på alle (78?) S-togstationer, er jeg godt nok spændt på at se, hvor gnidningsløst det kommer til at gå. Og om budgettet på 4,5 mia. kr. holder?

Rapporten hævder at der er frit valg mellem det nuværende driftsmønster med hurtigtog og standsende tog eller et system med udelukkende standsende tog. Det skulle være uden nævneværdige økonomiske konsekvenser.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB S732

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak