Status for anlægs- og byggeprojekter 2. halvår 2017 (Trafikpolitik)

af Reinholdt ⌂ @, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, onsdag 03. januar, 2018, 17:38 (348 dage siden) @ Peter Christensen

Hej Peter

Bemærk at der ikke komme noget styring af skiftet på Køge Nord lige med det første.<

Her vil jeg gerne rette dig en del. Der er 5 sporskifter på Køge Nord, med i alt 28 drev. Der er ingen transversaler i Køge Nord
Hvis vi tager turen ad banen, fra Vigerslev til Ringsted, er der følgende transversaler:

Avedøre Havnevej (Avh) spsk. N101 og N102-1:19/5 drev, der er samme krumning i hjertestykket, som ved tungerne

Kildebrønde (Kib) spsk. N101 og N102-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev
spsk. N103 og N104-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev

Jersie Fjern (Jsf) spsk. N101 og N102-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev
spsk. N103 og N104-1:19/5 drev, der er samme krumning i hjertestykket, som ved tungerne

Køge Nord (Kjn) spsk. N101-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev
spsk. N102-1:19/5 drev, der er samme krumning i hjertestykket, som ved tungerne
spsk. N103-1:19/5 drev, der er samme krumning i hjertestykket, som ved tungerne
spsk. N104-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev
spsk. N105-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev

Lellinge (Lel) spsk. N101-1:19/5 drev, der er samme krumning i hjertestykket, som ved tungerne, til sp. 3
spsk. N102 og N103-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev,mellem sp.1 og 2
spsk. N104-1:19/5 drev, der er samme krumning i hjertestykket, som ved tungerne, til sp. 3

Bjæverskov (Bjs) spsk. N101 og N102-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev
spsk. N103 og N104-1:27,5 ved tungerne/4 drev og 1:26,5 i hjertestykket/2 drev

I uge 50, begyndte Alstom, at teste sporskifterne i Bjs, altså køre dem elektrisk og de følgende uger, minimum frem til uge 7, skal de andre sporskifte områder testes.
Så jo, der skal nok komme liv i skifterne på Køge Nord. Spørgsmålet er så bare hvornår det kommer til at køre med signalprogrammet, afhængig af hvor hurtigt DSB får installeret On-Board udstyret. Der kan jo også laves lidt fiks-fakserier og få dem til at køre med EBI-LOCK anlæg.:-D :-D

--
Reinholdt
Signalmontør


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen