Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forvirring om skinner, sporvogne og tolerancer (Generelt)

af Niels Munch, 20/2 2018, 09:39 (2256 dage siden) @ Niels Buch

Hej Niels,

Tak for eksemplet, hvoraf tillige fremgår, at tvangsskinnerne kan undværes.

I Kassel, hvor man også kører "blandet trafik", findes vist tilsvarende bevægelige hjertestykker. Og Letbanens problem, hvor løsningen med opklappelige "hattehylder" muliggør, at tog med jernbaneprofil kan passere letbaneperroner, blev i KVG f.eks. håndteret med en fireskinneløsning ud for perronområdet:

[image]Kasseler Verkehrs-Gesellschaft, Haltestelle Baunatal-Stadtmitte (foto: KVG).


M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MH382
Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak