Forvirring om skinner, sporvogne og tolerancer (Generelt)

af re20000 @, tirsdag 20. februar, 2018, 22:02 (299 dage siden) @ model65

Kan det tænkes at der også er en sammenhæng med sporvognes hjulprofiler og sporvidde og det faktum at sporvogne jo fx i sløjferne skal køre gennem meget skarpere kurver end jernbanemateriel?
er der nogen der ved om Minimetroen i Københavns brug af bevægelige hjertestykker har noget at gøre med hjulprofil og skarpe kurver på Kontrol-og VedligeholdsCenteret eller er det kun fordi sporskifter med bevægeligt hjertestykke holder længere? MetroHenrik ved du noget?

Nold


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen