Forslag til ny bane Roskilde - Hillerød (Trafikpolitik)

af tgpedersen, onsdag 28. marts, 2018, 17:39 (265 dage siden) @ steenth

Du kunne jo starte med at sætte dig ind i f. eks. Timemodellens anlægselementer i Togfonden DK - de har alle et samfundsøkonomisk afkast på 5-7%.


Nu har jeg ikke set dem, men jeg går ud fra at det samfundsøkonomiske afkast er beregnet med Landstrafikmodellen. Den har kun myndighederne adgang til. Mao. kun myndighederne kan vurdere om et projekt er samfundsøkonomisk positivt eller ej. Dit argument er således et skjult argumentum ad verecundiam.


Landstrafikmodellen kan andre organisationer også få adgang til. Man skal kun betale for maskinkraft og uddannelse af dem skal håndtere modellen. Tit er det rådgivningsvirksomheder, som foretager model-beregningerne, for dem som er interesseret i det.

Jamen, det vil jeg så gøre næste gang jeg foreslår en ny bane på internettet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen