Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Foreslag til ny jernbane Roskilde-Hillerød (Trafikpolitik)

af UTJ, 29/3 2018, 15:59 (2191 dage siden) @ tgpedersen

Jeg ved at de var interesserede i mine forslag i Birkerød kommune, tror jeg det var. De bad mig sende forslagene til dem. Specielt var det muligheden for at føre Farumbanen videre nordpå ved at følge motorvejen fra Fiskebæk med ny station ved Farum Midtpunkt.

.
Farum Midtpunkt ligger i Furesø Kommune


Deres perspektiv var en bane Farume - Hillerød. Slangerupbanens tracé gennem Farum mod Slangerup er overbygget så normalt regner man en gen-forlængelse af Farumbanen for udelukket. Derfor.

.
Det var så nok den daværende borgmester i Allerød.

Beklager. Den idé var jeg selv med til at grave langt ned i Allerød Kommune. Pointen er, hvad den daværende borgmester ikke rigtig kunne se, er at køretiden med S-tog over Farum aldrig vil kunne konkurrere med S-togene på Nordbanen. Og ved tilslutningen i Luserød er øvelsestærrænet fredet areal, så drømme om boligbyggeri dér er heller ikke gangbart. Men vi fik da skubbet det nye sygehus til Hillerød, således at det ikke kom til at ligge lige ved transportkorridoren, som vi hader i størstedelen af Nordsjælland ;-)

Jeg beklager at jeg trods alt godt kan lide naturarealer, åbent land, samt skov og ikke synes der skal ligge dejlige jernbaner overalt (eller for den sags skyld motorveje, Bilka'er eller parcelhuse). Det kører jeg gerne en omvej for at passe på og lidt trængsel på den konto tager jeg også gerne med.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak