Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

OT: Om DF og Togfonden DK (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/3 2018, 19:51 (2213 dage siden) @ Svend

Gad vide om "deal´en" stadig er en Billund-bane for en Vejle Fjord bro - og omvendt!?


Kære Svend

Den politiske aftale om Togfonden DK er - i min verden - en af de mest interessante i "nyere" tid. Den "rækker hen over midten" - med DF "længst til højre". Havde DF ikke været med i Togfonden DK, havde den været død på nuværende tidspunkt.

Der er helt klart elementer i aftalen, som DF ikke bryder sig om - især jernbanebroen over Vejle Fjord. Men sådan er det med politiske aftaler - man må tage det sure med det søde. Personligt synes jeg, at det er "barnligt" med den måde, som DF - få sekunder efter aftalens indgåelse - tog afstand fra delelementer i den og jævnligt gør det. Det gør dem i mine øjne utroværdige som potentielle aftalepartnere.

Men en politisk aftale er en aftale, og det kan DF ikke løbe fra og det ved DF godt. Så uanset hvor meget de end rasler med sablen, står aftalen ved magt. Det hører til sjældenhederne, at et parti løber fra en politisk aftale. Personligt kan jeg ikke komme på noget eksempel - men det kan andre sikkert? Uanset hvad: Det hører til sjældenhederne og tærer i givet fald på troværdigheden.

Når det så er sagt (ikke nødvendigvis rettet til Svend):

Lad os lege med tanken om, at der dukker et politisk flertal op, der er villig til at etablere Kattegatforbindelsen inklusive jernbanedelen mod at Togfonden Odense-Aarhus/Esbjerg droppes. Tænk selv videre.....

Bedste hilsner

Thomas


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak