Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nu skal københavnerne betale ekstra for at tage metroen. (Generelt)

af nielsm, 4/5 2018, 18:29 (2183 dage siden) @ Thorbjørn

"Bruge særlige check-ind standere", jamen hvor mange stiger på metroen og checker ind på andet end den stander der nu står på (vejen til) perronen for metrotoget? Når jeg skifter fra S-tog til metro på Nørreport så bruger jeg da check-ind standerne i tunnelen mellem S-togsperronen og metro-perronen, frem for at mase mig hen til en check-ind stander på S-togsperronen, som alligevel vil være en omvej.

Jeg nægter at tro der er nogen der behøver ændre vaner for at rejse lovligt efter de her regler. At det så lige netop er metroen der skal have "kvalitetstillæg" er en anden snak. Af alle transportformerne i det indre København er metroen nok noget af det mindst komfortable, så længe man fraregner overfyldte busser med varmen skruet op til 11.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak