Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilke togsæt, vogne drejer dette sig om (Generelt)

af Simon1906, Hedehusene, 15/5 2018, 12:46 (2170 dage siden)
redigeret af Simon1906, 15/5 2018, 13:00

Spørgsmål Jeg var i min barndom på togtur med min far til Göteborg (fra Helsingborg F), jeg kan huske at vi kørte med et Norsk togsæt (ikke dem der er leveret indenfor de sidste 5-6 år) Men et 4 vogns togsæt med skrå fronter. Hvad type er det.

Andet spørgsmål, jeg var i 2002 tror jeg det var, med min kammerat med nattog fra Malmö til Berlin (jeg påstod i et tidligere indlæg af dr42 at jeg aldrig har været i Berlin, men vi havde bare 2 timers ophold, hvor vi skulle spise morgenmad og se lidt på toggangen. Der var 2 siddevogne (ingen liggevogn) i Interregio farver,
Den ene var en typisk DB Interregiovogn, og den anden var jeg tror det var en tidligere DR vogn med 4 1.klasses kupeer og resten 2 klasse kupeer. Er der nogen der kan huske hvad type det var? For i øvrigt selvom det var kørsel i siddevogn, var det alle tiders tur hvis det var i liggevogn havde jeg ikke oplevet den skønneste natsejlads. Efter en kop kaffe og et par stykker brød i cafeteria (FS Sassnitz) Sidst i August måned, det var varmt og vi sad på udendørs dæk, kulsort nat, og helt vindstille, knap nok en lille bølge, Det var en virkelig dejlig overfart. Undskyld det sidste var lidt uden for emnet.

På forhånd tak for svar og med venlig hilsen

Simon


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak