Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den danske Banekonference RAILcph 2018 (Generelt)

af Peter Christensen, 15/5 2018, 19:31 (2172 dage siden) @ Svend

om du så også kan få de store firmaer, der leverer og bygger til signalprogrammet og elektrificeringsprogrammet, til at agere mere professionelt, vil det være perfekt.

Nja, firmaerne agenere vel inden for rammerne af de amatørkontraker med ændringer, som de har tegnet med BDK.
Ombygningen af den første MF er et glimrende eksempel på tudetosset arbejdsfordeling - bestemt af BDK.
Jeg konstatere tørt at de store firmaer har ageret ret professionelt - læs fået tegnet nogle for dem gode kontrakter med en kunde, som ikke helt ved hvad de har rodet sig ud i og som heller ikke helt ved, hvad de vil have.
Det er altså en guldgrube med alle de ændringer, som senere kommer. Eller endnu bedre - krav, som ikke er medtaget.
Et lille område som dokumentation. Vel er der krav om dokumentation i kontrakterne, men de er jo spast at læse i Deloittes rapport at visse afdelinger i BDK ikke er tilfredse med den afleverede dokumentation. Det tyder på manglede forventningsafstemning internt i BDK....og når BDK beder om mere, end hvad der er specificeret, så går tiden og der kommer en ekstra regning.
Såre simplet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar

Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak