Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteri drift (Generelt)

af Thorbjørn, 19/5 2018, 14:44 (2140 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


I vort stedse mere og mere kollektivistiske samfund vil en skinnebunden sidebaneudgave af nedenstående givetvis vinde indpas på sigt. På længere bybaner som Aarhus Letbane og Københavns S-bane vil større udgaver af køretøjet være en mulighed, sammenkoble i sæt. Konceptet er meget enkelt; man kører, når der et passagerer nok til at få enheden til at rulle, og betalingen kan ske med Rejsekortet, evt. med et særligt af politikerne fastlagt tillæg.

Dem møder jeg regelmæssigt, men de forekommer at være undermotoriserede på trods af et ganske højt brændstofforbrug, og tit er der tilsyneladende visse vanskeligheder
med synkroniseringen af de aktive power-units.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak