Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vil ikke opgive Gedserbanen (Trafikpolitik)

af Morten Flindt Larsen, 28/5 2018, 17:11 (2153 dage siden) @ Simon1906

Egentlig kan jeg ikke forstå at der er en del der er meget glade for busser,

Grunden til, at du ikke kan forstå det, er muligvis, at der slet ikke er en del, der er meget glade for busser. Folk er formentlig mere glade for, at deres skattekroner ikke bliver brugt på unødvendigt, ansvarsløst offentligt overforbrug.

jeg for mit vedkommende gør det kun nødtvungent når jeg skal til og fra arbejde, bus til HøjeTåastrup, S-tog til Glostrup og så bus igen. (godt det er sommer så kan jeg cykle) Men jeg tænker på, prøv og se hvor mange tyske busser der er i København (ikke kun i tivolisæsonen).

Ja, det er udmærket, at folk kan rejse kollektivt på en nem, komfortabel og økonomisk måde.

Desuden tror jeg ikke kun det er Nyk F at tyske turister vil besøge, jo selvfølgelig når de har lejet sommerhus i Marielyst og omegn (ikke for at forklejne Nyk F det er da en dejlig by.) Jeg syntes personligt det ville være dejligt hvis vi kunne undgå nogen af alle de busser (et nødvendigt onde).

Du er vel klar over, at hvis man vil bruge kollektiv trafik, så kan man slet ikke komme til Marielysts sommerhusområde uden at køre med bus?


Men som der blev skrevet tidligere af Svend så kræver det politisk velvilje, jeg ved ikke hvad lokalpolitikere fra Lolland/Falster mener om sagen.

Et flertal af lokalpolitikerne mener formentlig, at de er mest velvillige, hvis de undlader at bruges deres vælgeres skattekroner på unødvendigt, ansvarsløst offentligt overforbrug i nogle få sommermåneder.

Men vi må se hvad fremtiden viser.

Ja, det må I se.

Med vanlig venlig hilsen
M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak