Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro København - Malmø (Generelt)

af Simon1906, Hedehusene, 30/5 2018, 13:38 (2129 dage siden) @ Svend

Jeg var først for ideen, da jeg hørte om de for et stykke tid siden i pressen, men efterhånden tvivler jeg, desuden hvor vil man koble metroen på i København (jeg kan ikke se der kunne blive plads til ret mange flere tog i timen end i dag. jeg tror man lige skal klappe hesten, hvis der i løbet af nogle år kommer dobbeltdækkertog i Skånetrafiken til København H/Østerport. Jeg er godt klar over man forventer flere godstog når der er fast forbindelse over Fehmarn Bæl.Men mon ikke det problem kan løses? Det er i hvert fald en mega dyr forbinelse.

(Jeg mindes da jeg var barn da tog min far mig med til Malmö (Lund Landskrona og Helsinborg) 3-4 gange om året og det var med flyvebådene København Havnegade til Skeppsbron i Malmö, jeg sagde til min far se det er ligesom en flyvemaskine (alle mennesker sad ned og så fløj man næsten over vandet, det kunne godt bumpe en del sommetider) Tænk sig hvis der var nogen der turde starte op med store katamaran færger og sejle fra Nordhavnen til Malmö Hamm på en lille halv time (nå nu siger i nok det må være varmen ))

Med venlig hilsen og god sommerdag.

Simon


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak