Femern Bælt - Tysk jernbaneudbygning forsinket (Trafikpolitik)

af Nordexpress, torsdag 31. maj, 2018, 13:50 (192 dage siden) @ UTJ

Det er faktisk ualmindeligt spændende, hvilke trafikspring, der vil blive tale om til den tid, og om det bliver bil, bus eller tog, der kan tiltrække trafik.

Det virker umiddelbart som om, at de passagerer, der i dag tager toget, er segmenter med ualmindelig god tid - altså typisk fritidstrafik.

Med tunnellen kan man jo så sætte sig i sin bil i Hamborg og uden noget rastepladsstop køre til København/Øresundsregionen/forskerbyen Lund osv. og vice versa.

PS. Det er kun den nybyggede strækning i Tyskland der får 200 Km/h. De bestående 'indre' strækninger' nord for Hamburg har hhv. 80 og 160 km/h som max.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
ContecRail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen