Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Femern Bælt - Hvilke godstog? (Trafikpolitik)

af Svend, 5/6 2018, 22:47 (2143 dage siden) @ steenth

Det var oplagt at udvide profilet til det store svenske SE-C og akseltrykket til 25 t nu man var i gang. Men jeg tvivler på at det er blevet lavet...


VVM nævner akseltryk som 25 t ved nyanlæg... Det er meget få mio. kroner man spare ved at lade være. Der er ikke noget om profilet, men det skulle forbedret på SE-C niveau.

I Sverige er man godt i gang med at lave et net af baner med ovennævnte parametre.


Man kan håbe at tyskerne følger op på det.... det er ikke meget vær hvis man kun kan komme til Puttgarden...

.
Mon ikke tyskerne - og alle de andre lande - blot holder sig til at strækningerne opfylder kravene i TSI-INF? At så nogle delstrækninger (f eks Øresundsforbindelsen) tillader 25 t akseltryk, er noget andet.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak