Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro København - Malmø - tilbage på sporet (Generelt)

af steenth, 12/6 2018, 22:56 (2116 dage siden) @ tgpedersen

Fra en rapport fra Trafikstyrelsen, hvor den omtaler en tilsvarende løsning med acces til Kbh H nordfra:
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/06%20Kollektiv%20trafik/05%20Trafikal...
'Vendetunnel
Der er tale om en særdeles bekostelig løsning, der giver en kapacitetseffekt, som langt overstiger noget tænkeligt behov. Desuden antages den fysiske implementering, at volde endog store problemer, hvorfor der ikke arbejdes videre med denne løsning.'
Så modsat dig mener de den løser problemer i en alt for stor grad.

Hvis du nærlæser rapportet - så har den i afsnittet for dårlige forslag.... som de ikke har undersøgt. Og det er reelt ingen forslag som forbedre kapacitet for hovedbanegården som har en positiv værdi...

Og så vil du have lange løb - som socker fælt på Kystbanen.

Lange løb burde være mulige at administrere.

Og et øresundstog hver 5 minut - det bliver et langsommmmmmmmmmmmmmet hurtig tog til Stockholm og Göteborg.

Øresundstog kører ikke til Stockholm og sjældent til Göteborg, det er et regionaltog på den svenske side og kobles bedst til Sjællandske regionaltog. High speed tog til/fra Stockholm og Göteborg kører samme vej som Øresundstogene, men er det ikke selv.

Nu mente jeg X-2000 eller hvad der kommer i fremtiden som afløsere. Derudover er der timedrift til Göteborg med Øresundstog, Og Øresundstog køre helt til Kalmar og Karlskrona. Der skal kun påkøres en elg i Småland... for at vælte køreplanen på kystbanen... Og det hellere ikke nemt når ansvaret for driften er fordelt på mange.

Når du ikke ved at der er timedrift til Göteborg - har du overhoved set en køreplan?

Og som må tilpasse hastigheden til de langsommere godstog.

På selve broen, ja.

Tjaa. Det er en 200 km/t bane.... hvis trafikken bliver for tæt, så er der 5-10 minutter i ekstra rejsetid...

Som i løbet af nogle få år kommer op på 2-3 tog i timen i hver retning.

De kan med fordel ledes over en HH-forbindelse, med Ring 6 bane. Ellers må vi falde tilbage på det svenske

forslag med en ny tunnel Malmø C - CPH Kastrup.

Nu ligger HH-forbindelse langt ude... Der kommer nok en ring 5 motorvej før de kigger på en HH-forbindelse..

Det er nonsens - det virker ikke som du kender til virkeligheden. Godstrafikken stiger stille og rolig - godsmængden på transit er fordoblet på 10 år. Fra 3 311 000 tons i 2006 til 6 653 000 tons i 2016

HH-forbindelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

Nordbanen

Nordbanen. Pris 340 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak