Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rettidighed på kystbanen... (Trafikpolitik)

af tgpedersen, 13/6 2018, 22:14 (2115 dage siden) @ steenth

En løsning der kan beskrives kortere og derfor er bedre:

Omstil S-banerne til fjernbanestandarder og omorganisér den 4-sporede strækning Høje Tåstrup - Hellerup til (regnet fra syd og øst mod nord og vest):
spor 1: langsom trafik mod øst/nord
spor 2: hurtig trafik mod øst/nord
spor 3: hurtig trafik mod vest/syd
spor 4: langsom trafik mod vest/syd

På spor 1 og 4 kører de omstillede S-tog minus Hillerød-tog, på spor 2 og 3 kystbanetog plus Hillerød-tog.


Endnu et fantasi projekt. Jeg har aldrig set en storby have et sporlayout igennem det centrale afsnit på den måde. Alle de steder, som jeg har kigget på, deler man op i efter togtype, når man kommer i nærheden de centrale stationer. Den er simpel hen lettest at overskue at dele spornettet op i særskilte afsnit.

Det forudsætter selvfølgelig at man har forskellige togtyper.

Det er kun ude i forstæderne at man nogle steder lægger de 2 langsomme spor enten i midten eller ude i siden.

Lidt inkonsekvent, ikke?


Og din plan er et mareridt i anlægsomkostninger..... og problemer for tusindvis af passagerer hver dag i overgangen mange år....

Nej da. Stationer der er bygget som S-stationer skal ombygges fra øperroner til sideperroner. Det kan gøres for enden af den eksisterende station uden driftsforstyrrelser. Isolatorer skal byttes. Overgangen ... jeg ved ikke hvordan de gjorde i Mumbai, men de gjorde det. Og der er ikke færre passagerer der.


Og perronhøjden - hvordan løser du det? S-tog perron er netop høj for at det skal gå hurtigere med at få folk ind/ud af toget.

Et eller andet med et trinbræt.


Ellers er S-tog et meget optimeret trafiksystem. Holdetider ned til kun 10 sekunder. Et Øresund når næste ikke at åbnet døren på det tidsrum.... Fjerntog kan ikke proforme som S-tog har.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak