Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt design til SA/SE (S-tog) (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 14/6 2018, 08:32 (2136 dage siden) @ Michael Deichmann
redigeret af Henrik Hansen, 14/6 2018, 08:56


Hvis situation var en uge eller lignende, så var det i orden, men DSB har allerede på nuværende tidspunkt haft over en måned til at strikke en køreplan sammen i. Hvis viljen var tilstede, så kunne det nok lykkedes - men viljen mangler åbenlyst eller også har man bare opgivet !!!

Er det ikke Banedanmark der forvalter de kanaler der er til rådighed? Og dermed køreplanen?
Nu kender jeg ikke lige kanalforholdene i området, men hvis det skal ændres er det BDK og ikke DSB.


For at Banedk foretager sig noget, så må DSB jo fremkomme med et ønske om at køre - det er trodsalt ikke Banedk der fremfører DSB's tog.

Kanalen for IC-toget er jo netop ledig, da det stopper i Kolding, men igen vælger DSB den lette - og billigste løsning - nemlig at aflyse toget. Omkostninger til rejsegarantien er åbenbart af mindre betydning i det store regnestykke.

Så sent som i dag, aflyser DSB Re-toget fra Esbjerg kl. 7.37 - og man henviser sine kunder til toget 1 time senere - og så har du jo rejsegarantien. Rejsegarantien ændre jo ikke på, at mange vil opleve at komme en time for sent til en aftale, men hvad betyder det for DSB - intet !!!

Endelig er teksten omkring problemer med kørestrømsanlægget ikke ændret siden d. 25/5, hvor DSB stadig mangler en prognose - men havde DSB bare fulgt lidt med i medierne, så ville de vide at problemerne først er løst efter sommerferien - men det tør man måske ikke fortælle sin kunder !!!!

Derudover har DSB i den sidste måned haft problemer med hjemmesiden, der gør at det er 'svært' at gennemfører et køb af billetter. DSB beklager og fortæller der arbejdes på sagen og henviser derefter til app'en. Nu kan app'en ikke bruges til køb af billetter til andre eller hvis man ikke har en smartphone.

Det bør ikke tage en måned at fikse en hjemmeside, det kan kun være udtryk for en ligegyldighed overfor sine kunder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak