S-tog fantasi igen - ikke specielt godt gennemtænkt! (Trafikpolitik)

af Rørvig Station, mandag 18. juni, 2018, 06:13 (214 dage siden) @ steenth

Det virker ikke gennemtænkt. Frederikssundbanen er en af de mest benyttet S-baner.... Det er et ret stor gruppe som vil miste den direkte forbindelse til det centrale København.

Næ, der vil da komme hurtigere forbindelse til det centrale København. Nørreport station - mere centralt kan det ikke blive.

Det tager 22-25 minutter per tog at køre de 10 km fra Herlev st. til Nørreport st.

Der er ingen grund til at togene skal køre den omvej, de gør i dag, gennem en flaskehals med en masse småstationer.

Frederiksberg-København burde aldrig have været nedlagt, men ved nyanlæg burde man anlægge an cut&cover under Frederikssundsvej og Nørrebrogade, det ville skære 15 minutter af transporttiden for rigtig mange mennesker. Der er ingen grund til at tro at folk fra Frederikssundsfingeren synes at det er sjovt at stoppe hvert andet minut ved vigtige stationer som fx Islev, Jyllingevej, Peter Bangsvej, Langgade, eller at linje H ikke kan køre optimalt pga. stoptogene.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanehumør
Jernbanehumør
´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
3 advokat tilbud
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen