Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT: DSB litra EB uden sidevinduer - udfordring at rangere (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 26/6 2018, 18:05 (2103 dage siden) @ Stig Bang-Mortensen

Man kan køre hele tiden fra sidedøren.
Fraværet af sideruden er smart. Dels tvinger det lokomotivføreren til at se derhen hvor det er vigtigt og dels er en masse lysindfald, i den stadig stigende mængde skærme, undgået.

Njae, førerumsvindue eller ej, er nok lidt mere en "religionssag", og det er i det store hele kun Siemens, der bygger tog uden sidevinduer. Der er kommet flere nyere produkter på markedet (også med mange skærme), men man bygger stadig med førerumsvinduer, så nogen decideret "key value", er sideruden næppe.

Dog skal tilføjes, at hvis DSB havde ment, at det var et problem, havde de jo blot stillet krav om sideruder. Det har de ikke gjort, så mon ikke det kan håndteres rimelig simpelt.

Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler. Pris 310 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak