Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En ny tråd om Fredericia

af sideshowjesper, 27/6 2018, 13:58 (2124 dage siden) @ AndreasM

Undskyld mit ? I en lidt ældre tråd????...
Men kan nogen forklare mig hvorfor Apo lynet vender forkert i forhold til hvad der ville være logisk i forhold til ind og udrangering på færgen?

Med Mz i den ende der, skulke stammen jo så først udrangeres fra færgen hvorefter der blev sat en Mz bagpå

Færgen blev vendt undervejs, så toget "kørte baglæns" på den anden side af bæltet, og så passer det hele jo sammen alligevel.


Nej, om stammen er vendt på vej over storebælt ændrer jo ikke på at maskine (og forstærkningsvogne?) efterfølgende er tilkoblet i den "dumme" ende i Nyborg. ;-) Mit gæt, og det er rent gætværk, går på personalet. Så vidt jeg erindrer, var der ikke særlig mange vestførere der var uddannet i at køre fra styrevogn. Så måske den er vendt som den er, for at ham der skal køre videre mod Esbjerg kommer til at køre fra maskinen. (Jeg forudsætter lokomotivførerskift efter ankomst Fredericia)

Så ville de ha et problem når de skulle tilbage fra Esbjerg mod Fredericia....
Tror den med lokalvognene er et ganske godt bud....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak