Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Svend, 8/7 2018, 11:35 (2113 dage siden) @ OnkelJørn

Ja med private ved man aldrig, især ikke lørdag aften og søndag morgen. :-D Det kan blive kortvarigt skrøbeligt og usikkert. Mon ikke de 20 procent er det samme som det meste af "flødeskummet". Jeg tror jernbanen har en stor fremtid, idet køretiden her bliver kortere og kortere medens den på motorvejen bliver længere og længere på grund af vejenes tilstopning. Hvad hjælper de 38 knob Odden-Århus hvis det tager en halv time blot at komme fra Århus Ø ud på Kystvejen, så er toget jo for længst ankommet. Jeg tror problemerne fremover for molslinien ikke er til søs, hvor de jo gør hvad de kan for at ikke andre kan komme ind, men simpelt hen trafikforholdene på land. Det bliver bestemt ikke bedre, når de flytter til østhavnen hvor alle deres biler skal ud sammen med de tusinder af lastbiler, der i forvejen skal ud samme vej.


Jeg tror det er ønsketænkning du har der.
Dem jeg kender der rejser mellem Århus og København overvejer ikke engang at tage toget. For dyrt , evige forsinkelser og skrumlen rundt i en defekt IC4 kasse.
DSBs ry og rygte er simpelthen så dårlig mellem folk at det er utroligt. Jeg har spurgt hvorfor prøver i ikke for at sammenligne , men nej. Busserne tilbyder billige priser og forsinkelserne er ikke hverdagskost.
Jeg tror at der skal rigtig meget nyt matriel til , billige billetter og ikke mindst masser af fortællinger om gode oplevelser uden evige forsinkelser før det går togets vej.
Det er trist at politikkerne, DSB men ikke mindst banedanmark kan indse at der skal laves om på tankegang om hvordan man driver jernbane før det bliver attraktivt og positivt at benytte toget.
Jeg har intet imod tog , tvært imod.

.
Du har ret, markedet er meget prisfølsomt. Selv jernbanefolk, der ikke har ret til fribefordring, benytter busserne - hvis de da ikke kører i deres egen bil ;-) :-| :-(

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak