Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Fwronah, 8/7 2018, 11:59 (2091 dage siden) @ Svend

Forstår ikke hvorfor 2 nye spor Odense/Lillebælt er så vigtige.
Hvor kommer den trafik fra?
Tænker, på den anden side af Odense er der 2 spor, og lillebælt er der 2 spor.

Madsen

.
Kig på en grafisk køreplan og du forstår ......

Sagt på en anden måde: Ja, man har i forvejen dobbeltspor, men det er til en forholdsvis heterogen trafik: ICL, IC, Regionaltog Odense-Fredericia og ikke mindst godstogene (og hvad der ellers måtte forekomme), og der er mange mindre stationer undervejs mellem Odense og Middelfart (nogle af disse har dog fået reduceret betjeningen). Med andre ord: Kapacitetsudnyttelsen er høj på denne strækning, og det er svært at finde yderligere frie kanaler.
Man har dog overhalingsspor undervejs på strækningen, men nogle af disse er mig bekendt for korte til, at især de lange godstoge ikke kan blive overhalet der.

På den anden side af Lillebæltsbroen har man desuden en udfletning i niveau, hvor togene mod Taulov ad Snoghøj-Taulov ikke kan fortsætte ligeud samtidig med, at der kommer et tog fra Fredericia mod Middelfart.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak