Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af nicolajpaaske, søndag 08. juli, 2018, 13:16 (843 dage siden) @ UTJ

Jeg tror, at fjernbusserne fortsætter deres vækst - og DSB deres tilbagegang. Som det er i dag, så går der næsten ikke en dag hvor eftermiddagsmyldretiden går i stå pga. en sporskiftefejl, køreledningsnedfald, nedbrudt tog og jeg ved ikke hvad.

Der er ingen tog Langå-Aalborg, Valby-Frederikssund, Hellerup-Helsingør og Kolding-Esbjerg er intercitytogene aflyst fordi det arbejde der er gjort, ikke var godt nok. Man skulle mene der var ledige IC3, nu hvor de ikke kører Langå-Aalborg, men nej. Det er heller ikke længe siden at halvdelen (eller flere) af alle sjællandske regionaltog var aflyst. Normalprisen adspejler simpelthen ikke hvad man får, og prisen går alligevel kun en vej: op.

Måske, det ændrer sig lidt, når alle disse arbejder bliver gjort færdige. København-Ringsted kommer vel også til på et tidspunkt at reducere køretiden, eller skal det bare bruges som endnu en køretidsreserve?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB K522

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen