Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af SEB, 8/7 2018, 17:38 (2117 dage siden) @ UTJ

Har selv prøvet en tur fra Esbjerg til København for et par år siden med bus. Og valget var helt klart pga prisen. Men til min STORE overraskelse, så var det mest positive ved at tage bussen, at jeg for første gang ankom til København HELT UDEN hovedpine, selvom bussen var forsinket pga vinterføre og passage af et trafikuheld på Fyn. Men på hjemturen med DSB... Ak så kom hovedpinen allerede inden vi havde nået Storebælt fra København! I toget var der en konstant opstart og bremsen ved stationerne i ryk, og toget nærmest "slingrede" afsted når der kørtes - Og dette var med et IC3 -tog, og en helt normal kørsel (IC3- togene er ellers nok de mest komfortable vi har i dag). Så umidelbart kan jeg godt li at køre med IC3 togene... Men efter ca en time, så er det stensikkert: Jeg har hovedpine! Så næste gang jeg skal afsted igen, så vil jeg klart overveje bussen. Bussen er nok længere tid undervejs end toget. Og jeg er stor fan af at køre med tog. Men bussen har bare en anden måde at køre på, end toget. Så prisen er ikke alt - Der er også andre ting der spiller ind, når man vælger transportform.

Erling


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak