Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af UTJ, mandag 09. juli, 2018, 02:59 (136 dage siden) @ Scharfenberg

Jeg tror du skal vende problemstillingen om og betragte det som et problem for DSB og jernbanen i Danmark. Man kan vælge at ignorere buskonkurrencen og italesætte den som inferiør, men tallene tyder på andet.

Det er er for eksempel et klart problem at jeg i mit hurtige prisopslag kan se at DSB er dyrest. Du kan derefter forklare at jeg ved at købe nogle dage i forvejen kan finde mere konkurrencedygtige priser. Hvis jeg ikke i dette tilfælde bare var en mystery shopper, ville jeg allerede nu have købt min busbillet og aldrig nået til DSB's ikke særligt synlige tilbud.

Alt dette er lettere at diskutere over en kop kaffe end i et offentligt diskussionsforum, hvor argumenter let bliver til kasteskyts. Tager gerne forbi Taastrup ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo
ContecRail
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen