Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 9/7 2018, 10:42 (2089 dage siden) @ Scharfenberg

Tog udmærker sig ved ikke at "genere" andre transportformer. Hvornår har vi sidst hørt om et IC3-tog, der var involveret i en højresvingsulykke?

Vi har da hørt om IC4 tog, som havde vrøvl med at bremse....dog uden personskade heldigvis.
Bedst af alt: fejlen har ikke kunne gentages (altså byt nogle stumper, ændre nogle indstilliger osv. og du får fejlen. Ved at ændre tilbage kan fejlen fjernes).
Kunderne i den butik hvor jeg render rundt ville ikke acceptere mindre; de går bare andetsteds hen for deres behov hvis vi ikke kan forklare et mishap.
Ja-ja, DSB har da en masse vældig fine rapporter på forholdet IC4 og bremser, men den form for "røg" bruger vi ofte også og nogle gange æder kunderne forklaringen uden at vi er helt sikre på den reelle årsag.

Iøvrigt er det fra et passagersynspunkt ligegyldigt om DSB, BDK eller Trafikstyrelsen måtte være årsag til whatever rod man står med. Konklusionen bliver: toget virker ikke, jeg tager bussen/bilen.
Alt det interne ævl er passagerene inderligt ligegyldigt og for dem er et tog stadig bare "DSB".
Hvad afholder mig fra at tage bilen hver dag?
Mangel på pakeringspladser midt i København....og intet andet.
Så flytter firmaet addresse og det sker at afdelinger kyles rundt, tja så er der nok en kunde mindre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak