Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af mikedk2100, København Ø, mandag 09. juli, 2018, 10:45 (466 dage siden) @ Scharfenberg

Begge dele hænger ved her flere år efter - på trods af, at kaffen, forplejningen og vand og sodavand er kommet tilbage i fjerntogene.

Som en anden nævner, så er det jo kun, hvis personalet har tid - og i et begrænset tidsrum - at der måske kan købes kaffe og et stykke chokolade undervejs. Vil man være sikker, så skal man alligevel selv tage med hjemmefra eller fra 7-eleven på stationen.

Og så er næste problem jo, om man får en siddeplads, selvom man har købt en pladsbillet. Det er ikke sjovt at stå sammenklemt med sin kaffe, sandwich og baggage. Der har bussen den fordel, at der er en siddeplads til alle, og gangene er ikke fyldt op med stående passagerer.

Jeg tror også DSBs hæmsko er, at de lader deres tog agere både lyntog og regionaltog på samme strækning. Her burde de skæve lidt til deres svenske kolleger. På deres Snabbtåg indgår pladsbillet, så der er ikke fyldt med stående passagerer. Derudover er der en bistrovogn med, som har åbent det meste af køretiden. Endelig har de wifi, der virker. Der var fuldt tryk på wififorbindelsen hele vejen fra København til Stockholm - bortset fra 1-2 minutter i "bjergene" lige syd for Stockholm. Det var imponerende.

Det skal nok blive godt om en 10-15-20 års tid. Men jeg tror først det bliver rigtig godt, når andre selskaber begynder at køre tog i Danmark, og kan konkurrere på komfort og service.

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Amtsbanerne på Als
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen