"Nu bliver IC3-togene opgraderet" – stadig sæder fra 80'erne (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂ @, Vejen, tirsdag 10. juli, 2018, 14:51 (252 dage siden) @ Svend

Nej tak herfra til sædeopstilling som i fly.
Ja tag til firemandsgrupper - som i dag - hvor sædeplacering og placering af vinduer passer sammen.


Jeg vil til enhver tid også vælge firemandsgrupperne, hvor sæder og vindue passer sammen.

Sammenlignet med IR4, hvor sæderne for en stor dels vedkommende står i flyopstilling, så er IC3 langt at foretrække. Sædeafstanden på IR4 er så 'sammenpresset' at det i realiteten ikke er muligt at arbejde ved sæderne i flyopstilling, og vindue og sæder passer ikke sammen ved ca. hvert 3. sæde, hvor du har glæden af at kigge ind i en væg. Endvidere mangler bordet i firemandsgrupperne i IR4, nok fordi sæderne er placeret tættere sammen end på IC3.

Hvis DSB ville noget for at tiltrække flere til togene, så valgte man at ombygge IR4 togene til IC3 standard, med samme sæder og sædeafstand. Så ville man få et helt igennem perfekt tog, der er lydløst og ligger godt i sporet - det bedste fra IR4 og det bedste fra IC3.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Motormateriellet fra Frichs og Scandia 1932-1978
Motormateriellet fra Frichs og Scandia 1932-1978
Pris 380,- kr.
 Læs mere 
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen