Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hver femte tager bussen.. Helt OT, men alligevel... (Trafikpolitik)

af Futfar, Kajerød, 13/7 2018, 16:18 (2106 dage siden) @ Scharfenberg

Det er fordi, det danske sprog - som jeg ellers er meget stor tilhænger af - ikke er helt konsekvent på en række områder.

Også til dig, tak for link;-).
Ja, jeg er skam også stor tilhænger af det danske sprog. Især de mange dialekter er jeg meget begejstret for, og jeg synes det ville være synd hvis de langsomt fadede ud.:-P.

Også på engelsk har man tilsvarende forskelligheder: Det hedder feks."On The Road", men "In The Street". Der findes sikkert tilsvarende eksempler på de fleste andre sprog; måske lige med undtagelse af Swahili, der efter sigende, kun indeholder ganske få gloser, og stort set ingen grammatik. Det må være nemt at gå i skole hvor det sprog bruges :-D.

Visse personer på visse fora - ingen nævnt - kunne godt have gavn af at læse korrektur på deres tekst, inden de trykker på "send"-knappen..;-). Men det er måske tendensen med den forfladigelse af sproget, som måske nok stammer fra "SMS-generationen", hvor det hele skal forkortes til ukendelighed. Jeg har selv børnebørn der bruger SMS, og ind i mellem forstår jeg overhovedet ikke hvad beskeden går ud på:-P. Den udvikling finder jeg sørgelig, men det bliver nok kun værre. Desværre:-|.

--
Med venlig hilsen Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak